Procesbeskrivelse for rekruttering

Kompetence og jobbeskrivelse

  • Identificere og beskrive de faglige kompetencer
  • Identificere og beskrive de personlige kompetencer
  • Beskrive firma og afdeling
  • Beskrive jobbet og udfordringerne i jobbet
  • Sammensætte en tidsplan for processen inklusiv booking af interviewdatoer

Search/headhunting

  • Målrettet internet annoncering hvis muligt
  • Søgning i kandidat databaser
  • Søgning blandt målgruppe virksomheder
  • Søgning i netværk og netværksgrupper
  • Pre-screenings interview med egnede kandidater
  • Præsentation af kandidater til dig via elektronik board eller anden ønsket form
  • Udvælgelse i fælleskab til interview

Interview

  • Gennemføre et første generelt interview med det formål at få et indtryk af kandidaten og afklare om der er et match i forhold til kultur og arbejdsmåde i firmaet
  • Afklare hvem som skal inviteres til andet interview
  • Gennemføre personprofil og evt. test inden andet interview
  • Gennemføre andet interview med det formål at få afklaret i detaljer om kompetencerne er tilstrækkelige og feedback på personprofil og spørgsmål i relation hertil

Ansættelse af den rigtige medarbejder

  • Afgøre hvem der skal ansættes
  • Gennemføre ansættelses samtale
  • Udfærdige og underskrift af kontrakt
  • Afslag til andre ansøgere
  • Udfærdige og gennemføre introduktionsprogram
  • 3 måneder og 1 års opfølgning på ansættelsen hos både virksomhedsejer og kandidat

 

Ved en solid og sikker proces sikres den rigtige kvalitet og hastighed i rekruttering. En stor fordel for dig som skal bruge en god og kompetent medarbejder til at skabe merværdi i din virksomhed.